Fuskgratäng

I söndags så grillade vi en fläskfilé som vi hade marinerat i CajP´s honungs marinad.
Till det så serverade vi grillade majskolvar och kokta rödbetor och en fuskig potatisgratäng.
Jag hade köpt Icas färdiga i påse. Man bara öppnar förpackningen, häller den i en form. Strör på riven ost och så in i ugnen. Den blir faktiskt riktigt god. Sen är det klart att jag tycker att en man gör själv är godare. Men man kan ju inte göra egen på färskpotatis och ibland blir suget för stort.





I måndags blev det spagetti och köttfärssås. Det hade jag varit sugen på ett tag, så det var gott! Plus att det blev en låda i frysen också.

Igår köpte jag "Stinas" kyckling (fast det var inte Stinas utan Icas) med tandorismak. När den var så gott som klar i ugnen så hällde jag på 2 dl matlagningsgrädde och lät det gå med i ca 10 min. Det blir jättegod sås av det. Till det åt vi ris.

Idag blev det färdig mat! En portion friterad kyckling med ris och sötsursås och en portion med kyckling och äggnudlar.

Min man har varit borta ett par dagar, men väntas hem sent inatt. Det är alltid svårare att komma på mat och hitta inspiration när det bara är jag och de två yngsta barnen som ska äta.

Kommentera här: