Blandat

Här kommer lite av det vi har ätit sen sist:

Spagetti carbonara





Fredagsdrinkar med grannarna!
I år har vi knappt ätit ihop med grannarna så jag passade på att bjuda in dem på en drink före maten i fredags :-)
Vi hade köpt Moijtos i en bag in box, så vi provade den. Vi la till både mynta och lime. Den var överraskande god!
Sen gjorde jag några smördegsrullar med pesto och tog fram lite annat smått.



Fredagsmiddagen blev inte riktigt som vi planerat....
JAg hade köpt en hel bit entrecote som vi skar i skivor och grillade. Det luktade riktigt illa när vi öppnade förpackningen men det var en vaccumförpackning och då brukar det ju lukta illa. Men när det var färdiggrillat så stank det fortfarande... Jag tvingade min man att ta en tugga och smaka... För att vara snäll så kan jag säga att det inte smakade så gott. Så det var bara att slänga allt kött. Tur att vi ätit drinktilltugg och förrätt så att det räckte med potatis till middag.
I söndags åkte maken tillbaka till Ica Maxi i Häggvik och lämnade tillbaka köttet. Han blev otroligt trevligt bemött och fick dubbla pengarna tillbaka.



I lördags var vi på bröllop!
Mycket god mat! Men jag fotade inte maten, mer än tårtan



I söndags vaknade vi utan barn hemma :-)
Så det fick bli lite brunch innan vi hämtade barnen...
Äggröra och bacon på toast


På eftermiddagen reste maken bort så jag och barnen köpte thaimat efter dagens kalas

Kommentera här: