Hamburgare

Under helgen har jag varit en sväng till Alingsås på trampolintävlingar. Så det har blivit pizza och vägkrogar...
Idag var det bara jag och 6-åringen som skulle äta så hon fick bestämma. Det blev hamburgare. Jag gör oftast egna, eftersom det inte är något jobb och det oftast blir godast. Men idag var/är jag trött. Så jag köpte ett paket med färdiga hamburgare, de där som ligger bland köttfärsen och förmodligen är samma sak som i de andra paketen, bara annan form och dyrare... Men de var helt ok.



Jag har i över ett års tid tjatat på min man som jobbar inne i stan att han ska gå förbi något konditori och köpa macarons till mig. Jag har fått för mig att jag tycker att det är jättegott, och nu bakas det macarons på varenda matblogg. Så äntligen i fredags kom han hem med en påse till mig. De kostade 18 :-/ styck!!!
Nu efter maten så tog jag och 6-åringen en varsin. Jag tog en rosa, den var sådär. Hon tog en brun. Jag smakade lite och den var jättegod!

 

Kommentera här: