Snart 1:a advent

Så då var det dags att baka lussebullar :-) Den 1:a advent och på våra kommande födelsedagar brukar jag vilja ha hembakade lussebullar. På söndag kommer min bror (som bor i Madrid) på besök och jag vet att han gillar lussebullar. Så om inte annat så för att smöra för honom.
Jag och A hjälptes åt att göra degen och medans den jäste så lagade jag middag och hon tittade på tv. Sen när det var dags att baka ut den så gjorde hon några bullar, sen gjorde jag resten och hon satte i russin :-)

Jag brukar ha kesella, ägg och vit sirap i mina, vilket gör att de blir extra saftiga. I år gjorde jag dem ganska små så att man kan ta flera...

Det här receptet använde jag:
50 g jäst
150 g margarin
5 dl mjölk
250 g kesella lätt
1/2 tsk salt
1 1/2 dl vit sirap
1 g saffran
1 ägg
ca 18 dl vetemjöl

 

Kommentera här: