Mer godis :-)

Jag har inte skrivit på ett par dar och det beror på att jag inte lagat någon mat. I lördags var maken borta så då beställde jag och tjejerna pizza. Och i lördags var jag och tonåringen och fixade de (nästan) sista julklapparna, så då åt vi på taco bar.
Idag var det bara jag och 5-åringen till middag så då gjorde vi bara korv och pommes.

Jag hade inte tänkt att göra något mer godis, men bebisen sov och 5-åringen var ute och lekte i snön så då passade jag på :-)
Det blev en laddning knäck och en laddning kola. Receptet från Vår kokbok. Det har jag gjort varenda år sen jag flyttade hemifrån tror jag, även de år som jag inte gjort något annat till jul :-)
Vi har provsmakat knäcken och de var goda. Kolan ska jag snart ner och klippa i bitar och slå in i papper, men jag har fortfarande vakna barn...

Kommentera här: