Elins vitlökskyckling

Dottern har länge pratat om någon kyckling de gör hemma hos hennes pappa. Jag tänkte att jag skulle göra en variant på den idag. Jag tog fram 3 st ganska stora kycklinfileér. Vi var två vuxna, en tonåring och en 5 åring som åt och det blev en liten lunchlåda över.
Jag delade varje kyckling i tre delar och skar ett snitt i varje.  Sen blandade jag mozzarella, soltorkad tomat i olja som jag skar i mindre bitar, strimlad purjolök och hackad färsk basilika. 



Jag tog lite av det och fyllde kycklingen med och sen så lindade jag en baconskiva kring varje kycklingbit.
 


Sen stekte jag dem runt om så att de fick färg. Jag hällde på 2 förpackningar med mellangrädde och ett paket med cantadou ost vitlök och örter och så lät jag kycklingen koka färdigt i såsen. Jag serverade ris till. Det blev mycket gott!!!

Kommentera här: