Äggkokotter

Här kommer ett tips till helgfrukosten!
Jag hittade detta recept i "Mitt kök" och serverade familjen en helgmorgon. Det blev succé!!! Det här kommer jag absolut att göra igen. Men då gör jag nog fler, för familjen tyckte att de var så goda att de ville ha fler :-)
Det var inte speciellt svårt att göra och tog inte så lång tid.
 
 
6 port.
1 muffinsplåt
smör
6 skivor stora tunna skivor rökt skinka
2-3 dl riven smakrik ost
6 ägg
3 cocktailtomater
1 msk olivolja
1 dl spenat
salt och peppar
 
Smörj muffinsplåten med smör och lägg en skinkskiva i varje hål.
Fördela osten i skinkan och knäck ett ägg i varje "skål".
Ställ in i ugnen i ca 15 min på 175 grader.
Dela tomaterna och fräs dem i olivoljan. Ta upp dem på en tallrik.
Fräs spenaten i ca 1/2 minut.
Lägg upp kokotterna och toppa med tomater och spenat. Salta och peppra.
 
 
 
 
 

Kommentera här: