Miss Voon

I lördags hade våra barn andra planer än att umgås med sina föräldrar. Så då passade vi på att träffa vänner :-)
Männen gick på fotboll och vi gick på fotografiska. Väldigt trevligt och vi avslutade med ett glas bubbel och en av Stockholms bästa utsikter.
Vi hade inte bord förens 20,45, så vi hann med att ta en drink med våra makar på Mister French uteservering. Lyx att kunna sitta på uteservering.
Sen bar det av mot Miss Voon. Jag och min make har varit där en gång tidigare, men det andra paret hade inte varit där tidigare.
De serverar mindre rätter och föreslår att man tar 3.4 rätter var. Det var inte lätt att välja för mycket på menyn lät väldigt gott. Men till slut hittade vi tre favoriter var.
Och vi blev alla ordentligt mätta.
Min första rätt var dumplings på hjort. Otroligt gott!!! Så mycket goda smaker... Och buljongen den låg i... Sagolik!
Den andra rätten var lantägg som var perfekt tillagat och jag tror att det även var lite friterat. Det låg på grönsaker och en sås på bla sesam. Det var också otroligt gott!!!
Min tredje rätt var lammfilespett med jordnötssås.  Det var gott, men inte alls lika fantastiskt som de andra två.
 
Jag rekommenderar verkligen att gå hit om man vill ha en bra matupplevelse. Nackdelen är att det är lite för dyrt. Varje rätt ligger mellan 150:- och 180:-. Men vill man ha en speciell kväll eller om man firar något så är det absolut ett ställe att rekommendera.
 
 
 

Kommentera här: