Asiatisk lax med nudelsallad

Nu är vi på banan med matdagar så i torsdags var det mellandotterns tur. Hon hade bestämt lax och nudelsallad. Hon gjorde det mesta själv, men jag fick bistå lite ;-)
Det är så kul att se hur mycket de kan och hur kul de tycker att det är att hjälpa till. Tänk att det bara behövdes att jag släppte in dem...
I tisdags var det äldsta dotterns tur så när jag kom hem från jobbet höll hon på att ta hand om disken så att hon kunde laga mat sen. Jag kunde komma hem och bara sätta mig en stund innan jag tog hand om tvätt och annat och sen fick jag sätta mig vid dukat bord. Lyx!
 
Laxen gjorde vi enligt ett gammalt recept och nudelsalladen blev lite modifierad pg av allergier.
Ni hittar receptet här: Lax
 
 
Eftersom maken har kameran med sig på resa så får ni stå ut med en instagram bild.
Följ mig gärna där, jag heter NillaNy :-) 
 

Kommentarer:

1 Malin / Inte vego, men:

skriven

Åh mums!!

Kommentera här: