Falsk pekinganka

Den här veckan har jag bett varje familjemedlem att bestämma mat en dag var. Då kanske jag i alla fall kan slippa att stå i affären och ha idetorka...
Jag började med att bestämma i måndags och då blev det detta. Gott, snabbt och lättlagat! Passar mig perfekt just nu. Det tog max 20 min från det jag började tills maten stod på bordet.
Vi hade ju en del strimlade grönsaker kvar sen helgen så jag plockade fram det så fick alla ta av det de ville.
 
5 port.
800 g kycklinglårfile
1 gurka
1 purjolök
tortillabröd
2 msk sesamolja
2 tsk flytande honung
rostade sesamfröm
hoisinsås
 
Dela gurkan och kärna ur den. Strimla gurka och purjolök.
Skär kycklingen i mindre bitar och stek den i olja i ca 5 min.
Häll på sesamolja och honung och stek ytterligare ett par minuter.
 
Servera kycklingen i varma tortillabröd med grönsaker, hoisinsås och sesamfrön.
 
 

Kommentera här: