Asiatiskt plock

Jaha, nu är det över två månader sen jag skrev här senast.
Jag gör ett nytt försök och ser om det håller.
Födelsedagar, jul, nyår och fler födelsedagar har runnit förbi. Jag har lite bilder och recept som ligger på hög så det kanske kommer några julinspirerade inlägg lite senare :-) Kanske lagom till påsk och nästa smörgåsbord...
 
I lördags var det alla hjärtans dag! Firar ni det? I år var alla hemma, men på olika tider... Vi lyckade samla hela familjen (och en kusin) på eftermiddagsfika så att vi i alla fall hann se varandra.
Till kvällen var det bara jag, maken och yngsta barnet hemma. Jag och maken öppnade en flaska champagne och lagade mat tillsammans. Det är kärlek <3
Asiatisk plockmat hade vi bestämt. Men eftersom vi var så få, så blev det ica´s frysta vegetariska dumplings (de är jättegoda!!! test!!!) vietnamesiska vårrullar och gurksallad. Vi gjorde två olika dippsåser att doppa allt i.
Det var väldigt gott och vi blev väldigt mätta!!!
 
 
 

Kommentera här: