Veckomatsedel v.14

Här kommer veckans matsedel. Jag kommer att lägga upp recept från denna vecka allt eftersom. Även om påsken är över för denna gång så kan det ju komma till användning nästa påsk eller någon annan gång nu under våren :-)
 
Måndag (5-åringens matdag)
Pizza, vi köpte deg på rulle och så fick han toppa den själv.
När jag sa till honom att han skulle sprida ut osten på hela pizzan så fick jag svaret:
-Jag vet, jag är ju inte född igår...
 
Tisdag:
Gratinerad blomkål

Onsdag:
McDonalds
 
Torsdag:
Portergryta med potatispure
 
Långfredagen: (gäster hemma)
Förrätt; Pernillas puckar
 
Varmrätt; Biff Rydberg

Dessert; Glass med hemmagjorda maränger

Påskafton: (gäster hemma)
Förrätt; Allt påskens goda på en tallrik

Varmrätt; Lammytterfilé, pommes anna, rosmarinsky och sallad med rödbetor och chevre
 
Dessert; Marängbon med nutellafrosting och färska bär

Påskdagen: (hemma hos mamma)
Påskbuffé
 
 
 

Kommentera här: