Mellomat

I lördags var jag med svägerskan och nästan alla barnen på genrepet av mello.
När vi kom hem så höll maken och min bror på att förbereda kvällens mat. Vi brukar äta plock till mellofinalen och det blev det med besked. Allt var så himla gott och jag åt så jag höll på att spricka. Flera av dessa rätter kommer jag definitivt prova att göra själv.
Tror inte jag kan få tag på några recept då min bror är kock och har gjort det mesta efter eget huvud.
Men ni ska få lite smakprov på vad vi fick att äta :-)
 
Pankofriterad kycklingfilé
Kycklingdumplings
Vegetariska vårrullar och samosas
Cheviche på salmalax
Vietnamesiska vårrullar
Strutar med löjrom och rödlök / gorgonzolakräm och fikonmarmelad
Wontons med rödbetor och Chevré
 
Det fanns några rätter till som inte fastnade på bild och en massa goda dippsåser.
Ja, ni förstår att vi var proppmätta när Sanna till slut stod som segrare :-)

Kommentarer:

1 Nalliiz:

skriven

Åh! Älskar sån mat ^^

Kommentera här: