Grillade kronärtskockor

När det fortfarande var varmt ute och vi var ute och grillade på kvällarna så provade vi att grilla små kronärtskockor.
Nu känns det som att hösten redan har kommit :-(
I och för sig så ska jag jobba ett par veckor till, men det hade ju inte gjort något med lite värme och sol på eftermiddagarna när man är ledig.
Förra veckans läger gick jättebra, men jag var verkligen supertrött på kvällarna.
Så det blev inte mycket till matlagning och det lär det inte bli denna vecka heller. Jag behöver verkligen semester nu!!!
 
Men som sagt så provade vi att grilla små kronärtskockor för ett tag sen. Jag har sett så härliga bilder på det :-) Och snyggt blev det verkligen! Det var gott också, men svårt att äta. Eftersom vi inte gjort det tidigare så visste vi inte hur vi skulle äta. När vi kokar dem så drar vi av bladen och biter av köttet och ev så äter vi upp hjärtat.
Nu när vi grillat dem och de var så späda så var vi osäkra på vad vi skulle äta. Så det slutade med att vi åt allt :-) Gott, men svårätet!
Så jag tar gärna emot tips på om man ska äta allt eller bara vissa delar.
 
Vi kokade skockorna halvmjuka först, delade dem på längden och tog bort "skägget".
Sen grillade vi dem tills de kändes klara.
Vi serverade med ett jättegott smör som jag helt glömt bort hur jag gjorde... Men jag tror att det var chili och lime i.
 
 

Kommentera här: