Sallad med rostade rödbetor och chevrédressing

Idag har jag tillbringat tre timmar med barnen på badhuset. De fick korv och pannkakor där och var väldigt nöjda, men jag ville inte ha det :-) Så när vi kom hem så gjorde jag en sallad som jag haft receptet på under en lång tid, men inte haft tillfälle att göra.
Det var faktiskt första gången jag pocherade ägg. Det första rann ut så jag provade ett till. Jag är inte helt nöjd med utseendet, men det blev perfekt krämigt inuti.
 
1 portion
4 st rödbetor
olivolja
salt
3 skivor bacon
1 ägg
1 msk ättiksprit
spenat
pinjenötter
25 gr chevre
1/4 dl mjölk
salt
peppar
 
Skala och klyfta rödbetorna. Lägg i en ugnsfast form och ringla över olivolja och salt.
Rosta i ugnen på 225 grader
Knaperstek bacon och låt de rinna av på hushållspapper
Koka upp en kastrull med vatten och ättiksprit. Knäck ett ägg i en mugg och sänk försiktigt ner i vattnet.
Låt koka i 3-4 min. Lägg med hjälp av en hålslev ägget i en skål med kallt vatten. Låt det sedan torka på en bit hushållspapper.
Rosta pinjenötterna.
Koka upp mjölken och smula ner osten. Låt osten smälta och smaka av med salt och peppar.
Lägg upp allt på en tallrik och ringla över dressingen.