Bananpannkaka och fruktshot

Min frukost har under flera år bestått av en banan i bilen på väg till jobbet. Nu gör jag faktiskt smoothie de flesta morgnarna. Jag intar fortfarande frukosten i bilen på vägen till jobbet...
Men jag har börjat uppskatta ordentliga helgfrukostar :-) Oftast har man hunnit vara vaken en stund och jobbat upp aptiten.
I lördagsmorse hade vi frukostsällskap, barnens kusin hade sovit över, och hon är mjölkproteinallergiker. Då är det inte alltid lätt att komma på något att bjuda på. Men så kom jag på dessa som jag bl a sett på dotterns blogg. Bara banan och ägg!
Det var blandade kommentarer runt bordet. Kusinen tyckte att de var jättegoda, dottern gillade de inte alls och sonen åt, men var inte överförtjust. Själv tyckte jag att de var ganska smaklösa, så nästa gång tror jag att jag saltar i smeten innan jag steker.
Jag bjöd även på fruktdryck i snapsglas så vi skulle orka med både tremilen och skidskytte. Jag skulle kanske ha bjudit åkarna på det också, de såg lite trötta ut i lördags. Tyckte riktigt synd om Kalla, men vilket OS hon har gjort!!!
 
7-8 pannkakor
5 ägg
2,5 banan
 
Mosa bananen med en gaffel.
Vispa ihop äggen och blanda med bananmoset.
Stek som pannkakor.
 
Vi serverade med smör, chokladsirap och bacon
 
Fruktshot
8 små glas
 
2 apelsiner
3 kiwi
2 dl frusna hallon
 
Pressa apelsinerna. Skala kiwin och skär i mindre bitar.
Mixa kiwi, hallon och apelsinjos.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nalliiz:

skriven

Jösses vad det där låter gott ^^

Kommentera här: