Tips på tillbehör till helgens grill

Jaha, så var vardagen här igen!
Med blandade känslor... Samtidigt som det är skönt med rutiner så skulle jag gott kunna ha semester ett par veckor till.
Det är nu allt man tänkt på under sommaren ska ske; jag ska träna mer, äta bättre, stressa mindre, vara mer i nuet, inte ta på mig för mycket, m.m.
Ja jag är nog inte ensam om dessa tankar. Och så pang är vardagen där och man "hinner" inte skapa sig nya vanor. Men i år ska jag i alla fall hålla i de goda vanor jag skapade under våren. Jag kom igång med träningen då och det ska jag fortsätta med. Så får vi se om det följer med något mer :-)
Jag har försökt att göra någon veckomeny med lite nyttigare mat, men hittar ingen inspiration. Så har ni tips på något bra recept eller någon blogg så tar jag tacksamt emot!
 
Eftersom det har varit en sån fantastisk sommar så har grillen gått varm. Och ibland är det svårt att komma på variation på tillbehören, så här är ett tipps till köttet i helgen.
 
Ört- och parmesanpotatis
potatis
olivolja
salt
färska örter
vårlök
parmesan
 
Skrubba potatisen och skär den i halvor eller klyftor
Lägg potatisen i en långpanna, ringla över olivolja och salta
Ställ in i ugnen på 225 grader tills den har fått fin färg
Lägg färska örter och rikligt med olivolja i en bunke och mixa med en stavmixer
Häll dressingen över potatisen och blanda runt
Avsluta med att hyvla parmesan över
 
 
 

Kommentarer:

1 Sara:

skriven

Så otroligt gott det ser ut :)

Kommentera här: