Pasta med lövbiff och champinjoner

De senaste veckorna har det varit mycket rensning av kyl och skafferi. Eftersom jag har haft svårt att åka och handla så har jag helt enkelt fått hitta på middagar av det som gömmer sig i skåpen.
Idag hittade jag en påse med lite lövbiff i frysen och en ask med champinjoner i kylen, så det fick bli stommen i middagen idag.
Jag fick bra respons av familjen :-)
 
4 port
ca 300 g lövbiff
500 g champinjoner
1/2 purjolök
1 vitlöksklyfta
2 1/2 dl grädde
1 dl vatten
3 msk eu de vie
1 msk soja
1 tsk dijonsenap
smör
salt, peppar
persilja
 
Skiva champinjonerna och vattna ur det i pannan.
Lägg i en klick smör och stek dem så att de får stekyta. Lägg dem på hushållspapper så de får rinna av.
Skär lövbiffen i strimlor och stek dem i pannan, krydda med salt och peppar. Lägg åt sidan.
Strimla purjo och finhacka vitlöken. Stek löken.
Lägg tillbaka köttet i pannan och häll på grädde, soja, senap, vatten och eu de vie. Låt koka ihop ett par minuter.
Garnera med persilja
Servera med pasta
 
(Ursäkta bilden, jag hade inte kameran i närheten så den är tagen med mobilen...)

Kommentera här: