Pestopaj med grillade grönsaker

Här kommmer receptet på pajen som jag lovade tidigare.
Det här är ett gammalt recept som jag har i min pärm, jag har gjort den här pajen flera gånger. Varje gång med ett lyckat resultat :-)
 
 
Pajdeg:
3 dl vetemjöl
75 g kylskåpskallt smör
3/4 dl lätt kesella
 
Kör alla ingredienser i en matberedare.
Tryck ut degen i en pajform. Nagga med en gaffel och ställ i kylen i ca 30 min.
Förgrädda skalet ca 10 min i 200 grader.
 
Fyllning:
2 paprikor, 1 röd och 1 gul
2 rödlökar
1 zucchini
1 msk olivolja
salt, svartpeppar
3 ägg
2 dl mjölk
1 dl pesto
 
Skär paprikorna i bitar. Skiva lök och zucchini.
Lägg allt på en plåt. Stänk över olja, salta och peppra.
Sätt in i ugnen på 250 grader i ca 25 min. Vänd på grönsakerna lite då och då.
Vispa ihop ägg, mjölk och pesto.
Lägg grönsakerna i pajskalet och fyll på med äggsmeten.
(Jag strödde över lite riven ost)
Grädda i 35-40 min på 200 grader.
 

Kommentera här: