Varning för stark sås

Jag tycker verkligen om en riktigt god kyckling cashew. För några veckor sedan hittade jag en sås från Mrs Cheng´s som hette chicken cashew sauce. På flaskan stod det att det skulle smaka som i thailand.
Varför lär man sig aldrig att man inte ska lite på det som står på förpackningen...
Jag gjorde en wok på kyckling, röd paprika, minimajs, blomkål och cashewnötter. Det såg jättegott utt tills jag hällde på såsen.
Tyvärr hade jag inte tagit undan något. Det var nämligen jättestark! Den enda som kunde äta var maken. Jag och tonåringen åt lite grann, men det brann i munnen.
Det var inte så mycket smak på det heller, det var bara starkt...
Och dyr var den också.
Så detta är inget jag rekommenderar.
 

Kommentarer:

1 Emmy:

skriven

Ja, det där med sås kan vara lurigt. Jag förstörde min lillaysters födelsedagsmiddag en gång när jag erbjudit mig att laga maten. Använder ofta röd currypasta i maten, men hade denna gång fått tag på en vansinnigt stark sort. Det gick mer vatten än vin under den middagen...
Min prickiga blus kommer från HM och köptes för ett par år sedan. Är en favorit kan jag säga :-)
Kram kram.

Kommentera här: