Lövbiff i gryta med lök

Förra fredagen var jag, maken och min bror på "Mitt kök" mässan.
Jag har ju varit där flera år så jag visste ju vad som var att vänta.
Jag tycker att det är mer vinmässa än matmässa. I år var det ännu mindre mat och
även mindre tidningar/böcker. Men vi hade jättetrevligt och hade inställningen att prova vin och äta ost.
Och det lyckades vi med :-)
Jag brukar köpa Expressens bilaga "Mitt kök" och när de hade ett erbjudande om prenumeration så hoppade jag på det. Då fick man även en goodiebag :-)
Den var fylld med bordsmargarin, flytande margarin, turkisk youghurt och smaksatt creme fraiche.
 
Den smaksatta fraichen hade smak av schalottenlök och gräslök. Den provade jag i veckan.
Jag gjorde en gryta på lövbiff och smaksatte med denna. Det blev riktigt bra!
 
Eftersom jag inte har hunnit med det här med att blogga den sista tiden så glömde jag bort att skriva ner vad jag hade i. Men jag vet att jag fräste champinjoner och purjo och la över i en gryta. Sen stekte jag lövbiffen och la även den i grytan.
Sen hade jag i fraichen, lite vispgrädde, madeira, lite soja och svartpeppar.
8-åringen hade en kompis här och alla åt och tog även mer. (Så jag fick ingen matlåda...)
 
 

Kommentarer:

1 Emmy:

skriven

Jag hade så gärna velat åka på Mitt kökmässan, men fick välja bort det. Jag får väl hålla ögonen öppna för andra matinspirerande mässor framöver. Fast det hade varit kull att gå på bloggträffen. Gjorde ni det?

Kommentera här: