Länge sedan...

Det var väldigt länge sen jag skrev här på bloggen. Men vårat bredband har legat nere och kameran har gått sönder. Och så har jag haft fullt upp med sjuka barn och massor av aktiviteter.
Men det betyder inte att jag inte har lagat mat.
Jag har försökt att fota med mobilen, men kvaliten är ju långt ifrån samma som med kameran.
 
Förra fredagen bad jag maken laga mat. Medans han lagade mat så fick jag ett glas glögg och pepparkakor med ädelost på. Egentligen alldeles för tidigt enligt mig. Men vem tackar nej när man blir bjuden :-)
 
Till middag bjöd han på röding med trattissås och edamamebönor.
Vi har även hunnit med att plocka in utemöbler och göra i ordning trädgården för vintern. Då passade vi på att grilla lite korv till lunch.
 

Kommentarer:

1 Tinas Skåpmat:

skriven

Här har snön redan visat sig, fast det svänger fort i väderleken här. Alltå nu längtar man något till glögg o pepprisar!!...

2 Nettan:

skriven

Appropå slushmaskin ;) Om då råkar hitta på något recept på någon vuxendrink med slush så får du gärna säga till :) Jag satt och tänkte på någonting med mousserande ikanske...?
Ska vi nu ha en till stor maskin i köket så ska vi se till att använda den ordentligt!

Kommentera här: