Vitlöks och pinjefisk

Är hemma och vabbar med en liten kille som har scharlakansfeber. Idag har han varit feberfri så det har varit full fart. Han har fått penicillin som han ska ta 3 gånger om dan i tio dagar...

Middagen idag fick bli en gammal favorit: fisk med vitlök och pinjenötter. Idag serverades den med hemlagat potatismos.

500 g vit fisk (Alaska pollock blev det hos oss)
3 msk smör och rapsolja
1 pressas vitlöksklyfta
Saften av en halv citron
Persilja
Pinjenötter (rostade)

Lägg fisken i en ugnsfast form.
Blanda vitlöken med smöret och häll på fisken.
Häll på citronsaften.
Strö över persilja och pinje

Ställ i ugnen på 225 grader i ca 20 min.

Kommentarer:

1 Linda-matstugan:

skriven

Mmm, ser gott ut!! Älskar pinjenötter.

2 Linda-matstugan:

skriven

Hoppas han mår lite bättre nu. Men det verkade som han var på banan igen. När de väl fått penicillin så går det rätt snabbt. Ps. Söta du, jag gav dig en liten utmaning på min sida, om du har tid och lust! Kram!

3 sofie mumsfillibaba:

skriven

Låter enkelt och gott. Ska jag verkligen testa!

4 Karin:

skriven

Den här fiskrätten låter supergod! Jag älskar vitlök :-) PS! Jag har en liten utmaning till dig på min blogg om du har tid och lust att vara med :-)

5 Emmy:

skriven

Gud så gott det ser ut. Och så enkelt! Perfekt.

Kommentera här: