SM-SILVER!!!



Jag har varit jättedålig på att blogga sista tiden.
Majstressen är här och då hinns det inte riktigt med att vara kreativ i köket.

Under helgen som var så har vi varit i Uppsala. Det har varit SM i Trampolin och DMT.
Jag har varit domare och äldsta dottern har tävlat.
Det gick väldigt bra för vår hemmaklubb. Vi lyckades få med oss 9 medaljer hem.
Och en av dem tog min duktiga dotter. Ett SM-silver!!!
Jag är en väldigt stolt mamma :-)



Middagen idag blev indisk grönsakspytt med kassler och myntayoughurt

4 port.
12 potatisar
1 blomkålshuvud
3 stora morötter
1 tsk gurkmeja
2 tsk garam masala
smör

2 dl matyoughurt
1 tsk torkad mynta
1 pressad vitlöksklyfta
salt

Skala potatis och morötter och skär alla grönsaker i små bitar.
Fräs gurkmeja och garam masala i smör.
Häll ner grönsakerna och fräs i en stor stekpanna i ca 25 min.

Blanda alla ingredienser till såsen och servera till.




Jag fick höra av min man att jag hade garnerat kasslerfatet på 70-tals vis...

Kommentarer:

1 Linda-matstugan:

skriven

GRATTIS! Ja, det förstår jag verkligen att du är stolt. Det verkar som att du har inspirerat henne också, så du måste även vara stolt över dig själv!

Kommentera här: