Italiensk kycklingpasta

Det här är en rätt som har varit med oss väldigt länge. Men nu var det ett bra tag sedan jag gjorde det. Från början har jag hittat det på arla.se. Jag har inte gjort om det så mycket, lite olika beroende på vad jag har hemma.
Men det går snabbt och är väldigt gott!

4 port.
2 paket färsk pasta, linguini
3 stora kycklingfileer
1 påse (85g) färsk babyspenat
3 vitlöksklyftor
5 st soltorkade tomater i olja
1/2 kruka färsk basilika
5 dl mellangrädde
salt
svartpeppar

Dela kycklingen i små bitar och stek i smör och olja.
Skiva vitlöken och låt den gå med på slutet.
Lägg över i en traktorpanna.
Grovhacka spenat och basilika. Strimla tomaterna.
Lägg ner tomater, basilika, spenat och grädde i pannan.
Smaka av med salt och peppar.
Koka ihop ett par minuter.
Servera med nykokt pasta och färskriven parmesan.

Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Det där är en återkommande favorit hemma hos oss också! Jag brukar dessutom lägga till rödlök i receptet som jag fräser tillsammans med kycklingen. Supergott!

Kommentera här: