Grönsaker perfekta till pasta

Jag fick via Smartson vara med och testa "grönsaker perfekta till". De finns i flera olika varianter och jag valde pasta. Tyckte den lät mest passande till vår familj. Vi är annars inte så förtjusta i frysta grönsaker. de har en förmåga att tappa smak och framförallt konsistens. Och tyvärr gjorde dessa det med. Jag stekte dem i stekpannan precis så som det stod på påsen. All spänst i grönsakerna försvann.

Jag fräste först en finhackad vitlöksklyfta i olja och hade sen ner grönsakerna och stekte dem.
Jag blandade dem sen med nykokt pasta som var blandad med pesto och toppade med parmesan.
Hela rätten var god, men jag tror inte att den hade smakat så mycket utan vitlök, pesto och parmesan.

Men jag gillar ideén om att ha blandade grönsaker i frysen som man snabbt kan ta fram och göra en hel rätt av.






Kommentera här: