Åter fullbokade dagar

Sonen är fortfarande sjuk, men nu är det makens tur att vara hemma några dagar.
Inboxen på jobbet var mer än överfull efter alla dessa vabbdagar, så det var bara att sätta fart.
Efter jobbet var det utvecklingssamtal för äldsta dottern och sen svängde jag förbi och hämtade färdig mat. Klockan hann bli sex innan jag kom hem och då passade det med thai/kina/hamburgare.
Imorgon har vi en sån dag till, men nu har vi förberett så efter middagen idag åkte jag först och tränade och sen och handlade så maken kan ha middagen klar när vi kommer hem imorgon.
Jag har hittat ett recept som han ska få prova. I det receptet ska man ha 300 g vitkål.
När jag kom till affären så var vitkålen slut på hyllan. De har erbjudande denna vecka, så vitkålen kostade bara 1 kr/kg. Killen i kassan sprang och letade och efter mycket om och men så hittade han ett huvud till mig. Det minsta de hade var på 3 kg!!! Det kostade ioch för sig bara 3 kr, men frågan är vad jag ska göra med all vitkål som blir över??? Tipsa mig gärna!

Just nu försöker vi använda oss av det som finns i frysen. Igår fanns det lövbiff där. Så då passade jag på att testa Gourmetmorsans onsdagspasta. Det såg så gott ut på bilderna. När jag höll på och lagade så blev jag lite skeptisk då det var väldigt mycket tomatpure i. Men resultatet blev jättebra!!! Funkade även som lunchlåda dagen efter :-)

4 port
300 g lövbiff i strimlor
1 finhackad gul lök
2 finhackade vitlöksklyftor
300 g skivade champinjoner
5 msk tomatpure
5 dl grädde
1,5 msk cointreau
salt, svartpeppar
chiliflakes
persilja
grovriven parmesan

Stek köttet så att det får fin färg och lägg över i en skål vid sidan av.
Stek lök, vitlök och champinjoner tills det fått lite färg.
Tillsätt cointreau, tomatpure och grädde. Krydda med salt, chiliflakes och peppar.
Låt det puttra i ca 5 min. Lägg i köttet och låt det puttra ett tag till.
Blanda med kokt pasta, strö över persilja och parmesan


 

Kommentera här: