Kryddsmör

När äldsta dottern kom hem efter ha varit i två veckor hos sin far så ville hon ha grillad kycklig, och så fick det bli :-)
Så vi marinerade och grillade kycklingfilé och halloumi. Gjorde potatis och lite rotfrukter i ugnen.
Vi har av någon konstig anledning en massa smör i kyleskåpet, så jag passade på att göra ett eget kryddsmör.
Grannen odlar en massa örter i sin trädgård och jag har fri tillgång till dem. Bra va?!
Så jag tog en liten burk och en sax med mig och klippte lite persilja, gräslök, fransk dragon och rosmarin. Sen httade jag basilika i min egen trädgård.
Jag klippte allt i små bitar och blandade med smöret. Jag rev även skal från en citron och hade i lite pressad citron, och så salt så klart.
Rullade ihop allt i folie och ställde in i frysen i ca en timme innan serveringen.
 
 

Kommentera här: