Kokta godsaker

I tisdags var planen att åka till Skansen och titta på Allsången. Så jag åkte till affären och handlade för att göra matsäck. Men när jag kom ut från affären så hade himlen öppnat sig. Såg på facebook att det till och med hade haglat bara några kilometer ifrån oss. Så planerna ändrades och vi gjorde matsäcken och åkte till Fyrishov i Uppsala och badade istället. De har ett stort inomhus äventyrsbad där. Vi hade ätit ordentlig lunch hemma så matsäcken som bestod av pasta och kycklingsallad, baguette med ost och dryck fick bli vår middag. Vi var kvar och badade ända till nio på kvällen. Och barnen var ändå inte trötta...
Till lunch hade jag köpt och kokat färsk potatis, knipplök, rödbetor och morötter. Barnen jublade när jag ställde fram fatet på bordet :-) Jag hade även lite olika skinka, korv och bröd. Men det var inte lika intressant. I stort sett allt på fatet var slut på nolltid, det var bara några potatisar kvar.
 

Kommentera här: