Vilken man!!!


Idag har jag och barnen blivit bjudna på en trerätters middag av maken.
Just nu sitter vi och avnjuter det sista i vinglaset och tittar på På spåret från förra veckan.

Först fick vi en förrättstallrik med rökt fläskfilé, lomo och salami. Mycket gott!



Maken hade varit på rökeriet och köpt den rökta fläskfilén och fläskkarré.
Så till varmrätt ställde han sig ute i snöblasket och grillade spett med fläskkarré.







Till köttet serverades ett kantarellsmör, klyftpotatis och en sallad på rödlök, melon, ruccola och avocado.
Riktigt gott! Man längtar lite extra till sommaren då man äter grillat.

Desseren bestod av chokladmousse och jordgubbar. Jag fick inte så mycket för 7-åringen tyckte att det var för små portioner :-)



Fortsatt trevlig helg!!!

Kommentarer:

1 Linda-matstugan:

skriven

WoW!!! Det ser suveränt gott ut! Men maken verkar ha det rätt bra också då jag scrollar igenom din blogg. Vilken igenkänningskänsla jag fick när jag tittar på din blogg. Kanske för att du har Mateus porslin som mig, eller att du har liknande uppläggningssätt. Superfin blogg har du!

Kommentera här: