Tisdagslyx

Jag har haft svårt att hitta inspiration sista tiden. Det är lite för mycket som händer på jobbet och även här hemma. Tankarna är på annat håll.
Så när inspirationen kom i form av en fredagsmiddag på en tisdag så fick det bli det. Och då passade vi såklart på att ta ett glas vin till maten. Är det fredagsmiddag så är det :-)

Torskrygg med westfahlskinka och citronsås

4 port.

4 portionsbitar torsrygg
4 skivor lufttorkad skinka
2,5 dl vispgrädde
1/2 pressad citron
1 dl vitt vin
salt, peppar

Krydda fisken och rulla skinkan runt.
Lägg i en ugnsfast form och ställ in i ugnen i 10 min på 225 grader.
Ta ut fisken och häll på grädde, vin och citron. Salta och peppra.
Ställ in i ugnen i ytterligare 10 min.

Servera med ett mos av potatis och jordärtsskocka och grönsaker.



Till efterrätt blev det förstås semlor idag. Maken hade köpt tre olika sorter som vi delade på. En vanlig med mandelmassa, en vanlig men med vaniljkräm istället för mandelmassa och en wienersemla.
Men jag måste säga att jag är besviken. Jag tyckte inte att det var gott i år heller... Jag envisas med att köpa varje fettisdag, för att man ska. Men jag tycker inte att det är gott.
Nästa år köper jag till barnen och hoppar över oss vuxna, vi uppskattar det ändå inte.



Kommentera här: