Sweet 16!!!

Igår fyllde min dotter 16 år!!!
Jag har väldigt svårt att förstå att jag har en så gammal dotter. Det går liksom inte ihop :-)
Vi hade kalas för släkten på dagen och på kvällen hade hon fått bestämma middagsmeny.
Till förrätt blev det halloumi på en bädd av ruccola med citronvinegrätt och parmachips och till varmrätt gjorde vi hasselbackspotatis med kalvkotlett och bea och sparris inlindad i bacon.
Eftersom vi haft kalas hela dagen och vräkt i oss tårta och kakor så hoppade vi över dessert. Däremot fick tjejerna snacks till mello. Vi satt och pratade så vi missade melodifestivalen, men jag har förstått efteråt att vi inte missade något.


Elins favvotårta, jag försöker att få göra någon annan sort, men det går hon inte med på. Marängnottnar med fyllning av mosad banan och chokladgrädde. Toppas med chokladgrädde och chokladhjärtan

Detta var vad vi bjöd släkten på: Maräng/banantårta, Tårta med grädde och mandariner, rulltårta, kärleksmums, chocolate chips cookies, pepparkakor och singoallakakor.




Kommentera här: