Vardagswok

Idag var det skolstart för mellandottern. Hon började andra klass idag :-) Äldsta dottern började på gymnasiet i måndags. Stort! (konstigt bara att jag som är så ung har en dotter som går på gymnasiet ;-) )
Idag var det bara jag och de yngsta barnen som skulle ha middag och jag har tydligen bunkrat äggnudlar, så det fick bli wok.
Jag försökte att bara lägga i sånt som barnen tycker om och de åt faktiskt riktigt bra båda två. Och som bonus blev det en matlåda till mig imorgon.
 
250 g äggnudlar
4 skivor lövbiff
1/2 blomkåls huvud
1 röd paprika
1 burk minimajs
soya
1 vitlöks klyfta
sesamolja
ingefära
1/2 lime
 
Skär lövbiffen i små bitar och blanda med soya, en pressad vitlökskyfta och lite sesamolja. Blanda och låt det stå i ca 10 min.
Skär grönsakerna i mindre bitar och stek/woka tills de känns klara, ca 5 min.
Koka nudlarna enligt förpackningen.
Stek lövbiffen och blanda allt i en stor panna.
Krydda med salt, peppar, ingefära och sesamolja.
Pressa en halv lime över alltihop och stek ytterligare någon minut.
Servera med sweet chilisås.
 

Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Bra tips! Jag var och storhandlade här om dagen och då vara det specialpriser på asiatiskt. Bunkrade upp med äggnudlar, cocosmjölk, kryddmixer m.m.

Kommentera här: