Spa helg

I helgen har jag varit med en kompis i Grisslehamn på Hotell Havsbaden.
Rumen var sådär och spa-avdelningen likaså. Men vårat mål var att umgås och prata och det gjorde vi, så det blev jättebra och vi var jättenöjda när vi åkte därifrån.
Ett stort plus var förstås att maten var riktigt bra!

När vi kom var det buffé med thé, kaffe, jos, nybakade scones, marmelader och flera sorters mjuka kakor.
I spa avdelningen fanns hela tiden flera sorters vatten, jos och färska frukter (melon, kiwi, ananas, druvor).

Vi valde samma förrätt och varmrätt och sen tog jag ost och min vän en choklad petit choux.

Till förrätt var det:
Rådjursytterfilé på primörsallad med pocherat ägg och valnötsdressing



Till varmrätt valde vi:
Oxfilétournedos med chèvrepotatisbakelse, rödlöksmör, rödvinsås och konfiterade cocktailtomater



Min dessert:
Två Väddöostar serveras med hembakat knäckebröd och kökets marmelad



Jag kan mycket väl rekommendera er att åka dit och äta!!! Men ska ni på spa helg för spa-avdelningens skull så tycker jag att ni ska välja något annat.

Kommentera här: