Stekt torsk med bacon och parmesancreme

Det var meningen att jag jag skulle komma hem sent idag så igår kväll la jag fram ett recept till min man som jag gärna ville bli bjuden på idag.
Nu kom jag hem tidigare idag och fick äran att sitta och titta på när han lagade mat.
Jag tar åt mig äran för att jag letade fram ett bra recept, men den största äran skall maken ha för att han lagade det så bra! Tack!

4 portioner

2 dl vitt vin
2 st schalottenlökar
2 dl creme fraiche
1 dl riven parmesan
1 paket bacon
700 g torskfilé
salt och peppar
smör
persilja
citron
vetemjöl

Finhacka löken och lägg i en kastrull tillsammans med vinet. Koka ihop tills bara ett par matskedar  återstår.
Tilsätt cdreme fraiche och riven parmesan. Värm upp så att osten smälter. Smaka av med salt och peppar.
drag av kastrullen från värmen och värmhåll.
Strimla och knaperstek baconet. Häll upp på hushållspapper så att det får rinna av.
Vänd fisken i vetemjöl och stek den i smör. Salta och peppra.
Servera fisken med ostcreme och bacon, hackad persilja, citron och pressad potatis.



Kommentera här: