Pizzasnurror

Igår gjorde jag tomatsoppa, det var länge sen sist, så det var jättegott. Ett tag åt vi det för ofta så då ledsnade vi. Men nu var det gott igen :-)
När jag var på Mitt kökmässan så fick jag med mig en massa recept-häften hem. Ett var från Delize och de hade en massa pizza recept. Då kom jag på att jag ville göra pizzasnurror till soppan.
Jag köpte en färdig deg, så det var lätta att göra och alla tyckte att de var jättegoda :-)

1 rulle färdig pizzadeg

2 msk tomatpure
1 msk chilisås
2 msk krossade tomater
salt, peppar, oregano

purjolök
rökt skinka
ost
olivolja
oregano

Blanda ihop tomatsåsen och bred ut på pizzan.
Toppa med ost, purjo och strimlad skinka.
Ringla på lite olivolja och strö på oregano.
Rulla ihop pizzan som en rulltårta och skär i 1 cm tjocka skivor.
Lägg på en plåt som är klädd med bakplåtspapper.
Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 10 min



Kommentera här: