Gris blev kyckling

Jag tog fram kassler igårkväll för att jag skulle göra kassler och ananas. Men när jag skulle börja med maten så slängde jag kasslern för den var dålig. Eller jag tror det ialla fall. Jag vågade inte chansa.
Så då stod jag där med potatis kokandes på spisen och en sås på grädde, senap och ananasspad. Och vad skulle jag göra med det???
Snabbt skulle det gå och inte kunde jag åka och handla.
Jag tog fram några kycklingfileér som jag tinade och skar i små bitar. Stekte dem och lade i lite ananasbitar och paprikastrimlor tills det fick lite färg. Sen hällde jag på såsen och lät det koka ihop.
Serverade med potatisen och höll tummarna.
Det gick bra! 6-åringen tog till och med en portion till.


Bilden före!!! Sen bytte jag kasslern mot kyckling och struntade i osten.


Efter!!! Kycklinggryta med kokt potatis

Kommentera här: