Restaurang GQ

Igår kväll var jag och min man på restaurang. Utan barn!!! Han fick en smartbox i julklapp från jobbet förra året så det var dags att använda den innan den gick ut.
Jag hade tittat runt lite men visste inte riktigt vad vi skulle välja. Det blev till slut GQ. När jag läste menyn så tänkte jag att det absolut inte var något för mig, men....
Det blev en av de bästa matupplevelserna jag har haft.
Servicen och kunskapen hos personalen var fantastisk.
Tyvärr hade jag inte någon kamera med mig, men allt som kom in var som små konstverk.

Först fick vi en varsin kopp med kastanjesoppa. Till det ett kavringschips med pata negra kräm.

Sen kom set in tre sorters småbröd med olivolja och smör. (Självklart talade de om vart både oljan och smöret var ifrån, men det har jag glömt.

Till förrätt tog jag:
Rökt rådjurstartar med västerbottenkräm,Kalix löjrom samt vaktelägg 63 grader
(men utan löjromen för det tycker inte jag om)
Makens förrätt:
Pilgrimsmussla och hummerterrin med blomkål, Avruga kaviar, grönärtpuré samt hummerskum gömt under dragongelé

Min varmrätt:
Lamm ”Tournedos” med selleripuré, smaksatt med citron, samt en lamm – chèvre – krokett och lammsky

Makens varmrätt:
Mjölkpocherad kummel med potatiscrème uppsmakad med vintertryffel och skaldjurs korv

Sen var det ost. Vi fick in bitar från fem olika ostar, fikonmarmelad och knäcke

Sen fick vi in en fördessert, som var små strutar fyllda med körsbärssorbet, toppade med krossad maräng

Till slut kom desserten:
Choklad ganache och nougat crème, espressoglass och citruskaviar


Som ni förstår så kan jag varmt rekomendera denna restaurang!!!

Kommentera här: