Bresaola med pinje och parmesan

Igår hade vi middagsgäster och bjöd på trerätters.
När jag planerade menyn så planerade jag medvetet en varmrätt som är makens specialité. Så det var han som fick stå för den mesta matlagningen igår :-)
Både förrätt och varmrätt var jättegoda!
Tyvärr var desserten en katastrof. Jag provade ett nytt recept som lät jättegott, men det var det verkligen inte. I korthet tog man frysta bär i en form och klickade på smaksatt kesella och råsocker och ställde in i ugnen i tio minter. Jag skriver detta här så om ni hittar ett liknande recept så vet ni att ni inte ska prova det. Jag hittade det i min iphone i tastelines app.



Lägg bresaolan på en tallrik, ringla över olivilja och pressa på citron. Strimla ruccola och basilika och strö över. Ha på rostade pinjenötter och riv på parmesan.

 

Kommentera här: