Wokad biff

Köpte en ny tidning häromdagen. Den hette FestMat och i den var det 100 middagar klara på 20 minuter :-)
Så jag provade en variant av en idag.
Jag vet inte om jag kommer att köpa tidningen igen, det blev ingen favorit, men jag kanske ger den någon chans till.

4 port.
2 msk sesamfrön
solrosolja
2 stora morötter
10 champinjoner
ca 450 g magert nötkött (jag tog lövbiff)
3 vitlöksklyftor
100 g sockerärtor
2 påsar woksås á 120 g Hoi Sin & Garlic från Blue dragon

Skala och skär morötterna i smala stavar. Skiva champinjonerna, köttet och vitlöken. Dela sockerärtorna läng med.
Rosta sesamfröna i en torr panna. Häll över dem på ett fat.
Hetta upp oljan och woka morötter och champinjoner under några minuter.
Tillsätt kött och lök. Woka till köttet ändrar färg. Lägg ner sockerärtorna.
Häll på såsen och låt koka ihop ett par minuter. Späd med vatten om det känns för tjockt.
Häll över sesamfröna.
Servera med ris (eller nudlar)

Kommentera här: