Tacopaj

I tisdags åt vi tacopaj. Jag hade fryst tacofärs kvar sen dotterns kalas så det passade bra att göra paj på. (Bra matlådelunch)

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
75 g margarin
1/2 dl kallt vatten


600 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1,5 dl vatten
2 kvisttomater
1 gul lök
1 påse cheddar dip
3 dl mjölk
nachochips
riven ost

Gör pajdegen genom att stoppa alla ingredienser i en matberedare och kör ihop till en deg. Låt den ligga i kylskåpet i minst 30 min.
Tryck ut degen i en pajform och förgrädda i 10 min på 200 grader.

Stek köttfärsen och blanda i tacokrydda och vatten. Låt puttra i 5 min.
Skär tomaterna och löken i bitar och blanda ner i färsen.
Häll färsen i pajskalet.
Krossa nachochipsen och strö över färsen.
Koka upp mjölken och ha i cheddar dippen. Låt den puttra i någon minut tills den blir tjockare. Häll såsen på pajen och strö över lite riven ost.

 

Kommentarer:

1 Pinglan:

skriven

Gott! Den där varianten på tacopaj har jag aldrig provat, men kommer absolut att göra det! Spännande!

Kommentera här: