Pastasås med lövbiff, vitlök och parmesan

Jag plockade fram lövbiff ur frysen och hade en creme fraiche med vitlök och parmesan smak i kylen, så jag bestämde mig för att göra en pastasås.
Jag ville prova någon ny sorts pasta till det och hittade den här i affären:



4 port.
400 g pasta
350 g lövbiff
2 dl creme fraiche vitlök och parmesan
10 champinjoner
1 klyfta vitlök
1/2 purjolök
2,5 dl matlagningsgrädde
salt
peppar
basilika
1 tsk kalvfond
1 msk au de vie

Koka pastan enligt förpackningen.
Strimla lövbiffen och stek den med smör, salt och peppar. Lägg över i en panna med höga kanter.
Skär champinjonerna i kvartar och vattna ur. När pannan är torr, häll i smör och en pressad vitlöksklyfta. Fräs tills svampen har fått färg. Lägg över i pannan med kött.
Strimla purjon och fräs, lägg över i pannan.
Häll på creme fraich, grädde, fond, strimlad basilika och au de vie i pannan och låt puttra i 5-10 min.
Servera med pasta och nyriven parmesan.



Kommentarer:

1 Pinglan:

skriven

Åh, så gott! Nu blir jag jun hungring trots att kl är 22.36... gonatt

2 Pinglan:

skriven

Åh, så gott! Nu blir jag jun hungring trots att kl är 22.36... gonatt

Kommentera här: