Lunchpizza

Jag har sett flera recept både i tidningar och bloggar på pizzor gjorda på vetetortillas.
Så det provade jag idag. Jag gjorde tre olika sorter och alla blev jättegoda. Jag tror att vi hade olika favoriter allihop.

Till 6 st pizzor

6 vetetortilla
Mutti tomatpuré
1 påse riven pizzaost


Strimlad purjolök, orange paprika och salami


strimlad salladslök, chevré, honung, pinjenötter, ruccola(lägg på innan servering)


rökt skinka, färsk strimlad basilika (lägg på innan servering)

Bre toomatpurén på tortillan, strö över osten och fyll sedan på med valfritt pålägg.
Ställ in i ugnen på 225 grader i 3-5 minuter.
De är lika goda varma som kalla, så jag tänker nog prova att ha varianter på dessa som drinktilltugg.


Kommentarer:

1 Sandkatten:

skriven

Blev serverad denna pizza idag av min man. Vilket superdupergott recept! Rekommenderas varmt!

2 Kicki:

skriven

Perfekt middag till hungriga barn (och vuxna)Det gick snabbt, var enkelt och smakade gott. Och mina tjejer är överlyckliga över att få resterna i matsäcken på måndag :-)

Tack för det tipset!

Kommentera här: