En annan variant på paprikasås

För några veckor sen gjorde jag en paprikasås som var jättegod.
Idag till kyckingen så kände jag att jag ville ha en sås, men inte någon fet sås. Då kom jag på paprikasåsen.
Så då gjorde jag en variant av den :-)

1 gul paprika
1 röd paprika
1 gul lök
1 klyfta vitlök
olivolja
salt
peppar

Skär paprikan i stora bitar och halvera löken, behåll skalet på.
Lägg allt på ett grillgaller och sätt in högt upp i ugnen på ca 275 grader.
Lägg paprikorna med skalet uppåt. Låt dem vara inne så länge att skalet blir svart.
Låt dem svalna.



Skala löken och paprikorna och skär i mindre bitar.
Lägg i en skål tillsammans med en hackad vitlöksklyfta.
Häll på lite olivolja. Mixa allt till en slät sås. Spä med med olivolja tills du fått den konsistens du vill ha. Smaka av med salt och peppar.



Kommentera här: