Lax

Idag har jag haft en mor/dotter dag med min 7-åring. Vi har varit på museum och sen var vi och fikade. Vi har haft jättemysigt. På väg hem så stannade vi och handlade mat. Då fick hon bestämmam aten idag. Hon ville ha lax!
Så jag köpte lax. Fick en smärre chock när jag såg at laxen gick på 95:- för ca 500 g!!! Men det var bara att betala och se glad ut.

Jag kokade potatis och grillade sparris i grillpannan. Under tiden pressade jag lime på laxen och kryddade den med limepeppar och salt med smokesmak. Så fick den dra lite innan det var dags att lägga ner den i grillpannan.
Sen serverade jag laxen med färdig limeaioli.

Det är så härligt nu när sparrisen har säsong. Den blir både godare och billigare! Idag toppade jag den grillade sparrisen med olivolja, salt och riven parmesan.





Kommentera här: