Pasta med sås

Jag har blivit tipsad  om att creme fraiche med parmesan och vitlök ska vara god. Så jag hade köpt hem den och gjorde en pasta sås på den.
Det blev helt ok. Men jag tycker att det blir för syrligt när jag gör sås på bara creme fraiche. Så om jag gör det igen så tänker jag nog ta hälften grädde.

2 stora kycklingfileér
1/2 purjolök
1/2 gul lök
zucchini
2 soltorkade tomater
basilika
2 msk matlagningsvin
2 burkar creme fraiche med parmesanoch vitlök

Skär kycklingen i mindre bitar och stek dem tills de får färg.
Strimla purjo och hacka löken. Skär zucchinin i små kuber. Lägg ner allt i kycklingen och fräs ett par minuter.
Slå på matlagningsvinet och låt koka in.
Strimla tomaterna och basilikan och ha ner tillsammans med creme fraichen.
Koka upp och servera med nykokt pasta och parmesan.

Kommentera här: