Pasta med getost

Hittade receptet i någon bilaga till Aftonbladet. Det är Annika Sörenstams recept. I hennes recept var det broccoli istället för parmaskinka. Jag hade köpt hem det, men sen blev det ändring av planerna och så var broccolin dålig när det var dags att laga... Men jag tror att det blir skinka nästa gång också.
Jag kommer att göra det igen, men då blir det lite ändringar.
Det var väldigt gott, men jag vill ha det lite krämigare.

350 g tunn spagetti
4 dl stark kycklingbuljong (var slut hemma så jag gjorde på grönsaksbuljong istället)
1 msk hackad basilika
4 msk smör
300 g chevré
2 msk rostade pinjenötter
salt
peppar
2 msk pressad citron

Koka pastan och håll varm.
Koka buljong och basilika tills hälften återstår.
Lägg i smöret och bryt ner osten (jag skar bort kanterna) och rör tills det smälter.
Smaka av med salt och peppar
Blanda i pastan och kläm över citronen och häll på pinjenötterna. Servera genast.

Kommentera här: