Rösti med tillbehör




Min mamma fyllde år igår och det hon önskade sig var att jag och mina bröder med respektive planerade, köpte och lagade mat hemma hos henne och sen åt där med alla barnen.
Väldigt trevlig present för allihop!!!
Jag planerade menyn och så hjälptes vi åt att laga, de svåra momenten fick min bror som är kock göra :-)

Till förrätt blev det rösti med tillbehör. De blev väldigt gott när de väl var klara, men vi hade lite problem att få till dem ibörjan...
MEn sen blev de både snygga och goda!

Skala och grovriv potatis och gul lök. Lägg tre högar i en het stekpanna med smör och olja. platta ut dem och låt dem ligga lite längre än vad du tror att de skulle göra. Vänd och stek dem färdiga.
Vi stekte dem färdiga och värmde dem sedan i ugnen innan servering.

Tillbehören var finhackad rödlök, creme fraiche och löjrom eller avocado.

Kommentera här: