Fredagsmys

I fredags skulle min man handla på vägen hem, men vi hann bli hungriga innan han kom hem så jag fixade lite glöggmys med tillbehör som vi åt av medans vi lagade mat.


Glögg, fetaost i olja, körsbärstomater, chips, pepparkakor och ädelost på tub



Claes hade varit på rökeriet och köpt kött. Entrecote och biff. Väldigt gott kött igen!
Till det gjorde vi klyftpotatis av sparrispotatis. Vi lade även in några färska vitlökar i ugnen som fick gå med potatisarna. På potatisarna använde jag mig av flingsaltet med vitlökssmak.



Chevrégratinerade rödbetor
Jag kokade rödbetorna nästan klara och skalade och skar dem i mindre bitar.
La dem i en ugnsfast form och smulade över chevré och hällde på honung.
In i ugnen tills osten fått färg.



Spenatsallad
Rosta pinjenötter. Blanda färsk spenat, pinje och hyvlad parmesan i en skål. Häll över olivolja, salt och peppar.







Sen gjorde stora dottern efterrätt till sig och lilla dotttern :-)
Choklad och banan milkshake

Kommentera här: