1-års kalas

I lördags fyllde min son 1 år. Det är mitt tredje barn, så jag lär inte få hålla något mer 1-års kalas. Vi hade bjudit in folk vid 16-tiden och då bjöd vi på grillfest. Och vi hade verkligen turen på vår sida. Vädret var underbart och vi kunde sitta ute hela kvällen. Det var till och med så att jag fick smörja in lilla killen med solskyddsfaktor fast det var em.

Vi grillade fläskfilé, kycklingfilé och cornfilé. Till det så serverade vi en risonisallad, en couscoussallas, en melon och fetasallad, hemmagjord tsatziki, tomatsalsa och bearnaisesås.
Det var mycket uppskattad, för faten var nästan länsade när vi var klara :-)


Risonisallad med pesto, ruccolo, grillad sparris och halloumi


Couscoussallad med rödlök och grillade grönsaker; zucchini, aubergine och paprika


Tomatsalsa med olika sorters tomater, vårlök, basilika, riven parmesan och olivolja


Melon och fetasallad; vattenmelon, fetaost, olivolja och svartpeppar




Till kaffet blev det förstås födelsedagstårta :-)
Jag hade gjort två sorter, en pinocchiotårta som jag fyllt med grädde och konserverade mandarinklyftor, ovanpå var det grädde och jordgubber. Den andra tårtan var en chokladtryffeltårta, den har jag bloggat om tidigare.

Kommentera här: